treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/G/1514/ML - Widok Janowca - zamku i rozlokowanych wzdłuż nabrzeża Wisły zabudowań.

Chateau et ville de Janowiec

Imprime par Auguste Bry

Muzeum Narodowe w Lublinie

Letni pejzaż. Na pierwszym planie płaskie pole, z niewielkimi plamami zielonej murawy z czterema kępkami drobnych, delikatnych ostów. Na drugim planie wysoka, pozioma bruzda ziemi, porośnięta roślinami z żółtymi kwiatami (słonecznikami?). Z prawej strony grupa drzew wyrastających z jednego miejsca, z rozłożystymi koronami. W głębi stóg siana oraz białe chaty kryte strzechą. Nad horyzontem szaro-niebieskie niebo.

Pejzaż

Stanisławski, Jan

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/90/ML - Żardiniera owalna, na czterech konsolkowych nóżkach połączonych falistymi spływami, wylew z lekko rozchylonym brzegiem, po bokach dwa uchwyty w formie uskrzydlonych smoków, pionowo osadzone. Powierzchni malowana wielobarwnie:  po obu stronach bogate kartusze wolutowo-liściaste z pejzażami  -  jeden z zamkiem obronnym, drugi z wierzbą, po bokach kartuszy festony owoców na ciemno granatowym tle. Wylew obwiedziony błękitnym pasem, wnętrze białobłękitne.

Żardiniera

Manufaktura Majoliki w Nieborowie

1882 — 1884

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz przedstawia letni pejzaż wiejski, nizinny. Na pierwszym planie żółto-zielony, szeroki pas pola z niewielkimi drzewami po lewej stronie. W oddali - ciemnogranatowa linia lasu. Część obrazu pokrywa wysoki pas nieba z obłokami. Pejzaż malowany rozbielonym beżem, ugrem i szarościami.

Pejzaż

Stanisławski, Jan

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

W centralnej części obrazu, na pierwszym planie grupa złożona z trzech osób. Po prawej stronie dziewczyna siedząca na ziemi, zwrócona w lewo karmi dziecko. Ubrana w białą koszulę i ugrowe okrycie przerzucone przez plecy. Na głowie czerwono-brunatna chustka. Z lewej strony mały chłopiec w podołku białej koszuli trzyma kłosy. Między nimi dziewczynka w pozycji stojącej. Ubrana jest w niebieski fartuszek i gorsecik spod którego wychodzą rękawy koszuli. Za grupą wóz załadowany sianem zaprzężony w parę wołów. Na wozie chłopiec, przyjmujący zboże podawane na widłach przez stojącego na prawo od wozu chłopa. W głębi po lewej stronie drzewa. Niebo pogodne pokryte częściowo białymi obłokami.

Zwózka siana

Kotsis, Aleksander

1870 — 1877

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie trzyosobowa grupa rozmawiających: mężczyzna w sutannie z założonymi do tyłu rękami oraz w kapeluszu na głowie, obok mężczyzna w jarmułce na głowie z zawiniątkiem i kijem w ręku. Po prawej stronie mężczyzny przytulone do niego dziecko. Z prawej strony obrazu załadowany wóz dojeżdżający do przydrożnego krzyża. Z lewej strony kobieta niosąca chrust na ramionach. W głębi obrazu chaty i drzewa.

Rozmowa plebana z Żydem

Kostrzewski, Franciszek

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Scena zjazdu ukazana na wzgórzu; od lewej budynek karczmy z siedzącymi przed nią postaciami; po prawej szereg pojazdów konnych, jeździec oraz kilka postaci odwróconych tyłem do widza.
Koloryt szary, monochromatyczny, z lekką domieszką brązu oraz żółci światełek okiennych i przypojazdowych.

Zjazd przed karczmą

scena rodzajowa

Chełmoński, Józef

1877

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Orka

Lasocki, Kazimierz

1911

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia pejzaż. Na pierwszym planie drzewa pochylone w prawo pod naporem silnego wiatru. Po prawej stronie przedstawiono fragment pola, a po lewej rzekę i płynącą w oddali łódź. Na horyzoncie widać wał wzdłuż rzeki. Po prawej stronie, na drugim planie, ukazano orzącego mężczyznę, do pługu zaprzężone są dwa konie. W tle znajduje się dom z dachem krytym strzechą. Kompozycję dynamizują linie diagonalne utworzone przez roślinność szarganą wiatrem, czyli gałęzie drzew, trzcinę, zboże oraz żagle łodzi. Kolorystyka obrazu jest ciepła i intensywna. W kompozycji dominują ciemne drzewa na pierwszym planie. Pozostałe obiekty zostały namalowane ciepłymi, jasnymi odcieniami ugru i zieleni, a jasnobłękitne niebo dodatkowo rozjaśnia kompozycję. Sygnatura w prawym dolnym rogu.

Krajobraz znad Dziwny w okolicach Kamienia Pomorskiego

pejzaż

Hartig, Hans

1903

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 25 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd